Adwords çalışmaları internet reklamcılığının ilk ciddi oluşumu olarak anılır. Adwords reklam sisteminden önce genelde referral marketing uygulamalarını görmekteydik. Adwords öncesi olan sistemlerde; yayıncılar, reklamverenler ve reklam platformları sahipleri sıklıkla memnuniyetsizliklerini dile getirirlerdi. Reklam platformlarının detaylı bir raporlama aracı barındırmamaları sebebiyle web sayfalarına yönlendirilen aşırı trafikler sayfadaki reklam gösterimlerinin artmasına neden olmaktaydı. Reklam verenler bu sistemi kontrol edemedikleri için kendi sayfalarına gelen ziyaretçileri ölçümlemede zorluk yaşamakta veya web siteleri reklamlarına kuşku ile bakmaktaydılar.
Kimsenin memnun olmadığı reklam platformları da anca efsanelerle yürümekteydi. Belirli reklam platformları güvenilirlik adına çalıştıkları ekipleri ve markaları yayınlar bu sayede reklam verenlere ulaşmaya çalışırlardı. Sistemin güvenli olabilmesi bir hiyerarşi içerisinde işlerin yürümesi ise sadece bir kaç firmanın çalışmaları neticesinde ortaya çıkabilmişti. Yine de bu firmalar istatistiksel değerlendirmelere gerektiği kadar önem gösteriyordu diyemeyiz.
Adwords tam da bu noktada internet reklamcılığına yeni bir sayfa açarak karşımıza çıktı. Analytics aracı ile birlikte web sitelerine benzersiz ve yansız bir ölçümleme aracı getirdi. Bu araçlar çevrim içi reklamlar üzerinden gelen müşterileri gösterebiliyor ve çevrim içi reklamcılığın inanılmaz deneyimlerini müşterilere sunmayı hedefliyordu. Öyle de oldu, kısa sürede bir çok kişinin kullanmaya başladığı Adwords reklamları inanılmaz bir grafikle artışla geçti. Diğer çevrim içi reklam sistemlerini kısa sürede geride bırakmayı başardı.
Fakat bazı sektörlere ait reklamlar neredeyse hiç verimli değildi ve reklam bütçesi ne olursa olsun ilgili reklam verenler kazançlarından şikayet ediyordu. Bu noktada da Google önemli geliştirmeler ortaya koydu. Çevrim içi reklamcılığı tüm detayları ile irdeleyen ve kullanıcılara her zaman tarafsız yaklaşan Adwords reklamları başarısını sürdürdü. Bazı sektörlerde sahte tıklamalar tespit edildi. Bu tarz çalışmaların dünya genelinde yapılıyor olması ise kısa sürede olmasa da neredeyse kalıcı olarak sorunları çözdü. Günümüzün en güvenilir çevrim içi reklam sistemlerinin başında gelmektedir. Adwords reklamları sayesinde bir çok yenilik ve öncü satış teknikleri uygulamaları pazarlama departmanınızda yer alıyor. İlk reklam çalışmalarını tam bir deneyimle kullanan reklam verenler bu sistemi kullanmaktan hiç bir zaman vaz geçmedi. Bu durumun en önemli nedeni ise objektif istatistiksel sonuçların kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmasıydı.
Adwords reklamlarını Google’ın ilk uygulamalarından sonra görmeye başlasak bile halen yayınlanan reklamlarında çok farklı göründüğünü söyleyemeyiz. Tabi bu fikrimiz arama ağı için geçerlidir. Arama ağında yer alan reklamlar; organik aramaların hemen üzerinde yer almakta ve organik aramaların sol tarafından aşağıya doğru sürüklenmektedir. Adwords son zamanlarda yukarıdaki kullanım haricinde yeni bir reklam dökümünü yayına almıştır. Adwords artık mobil cihazlarda da kullanım kolaylığı sağlaması açısından reklamları organik arama sonuçlarının hemen üzerinde ve altında yer alacak şekilde göstermektedir. Bu sayede reklamlar daha nitelikli bir görünüme kavuşmuştur.
İnternet sitelerinin yazılım anlamında yapabildiği görevlerin son kullanıcıya yansıtılması noktasında tasarım daha da önemli bir noktaya gelmiştir. A/B testleri olarak adlandırılan kullanıcı testlerinin detaylı analizleri değerlendirildiğinde Google sistemlerinin son derece ölçülü tasarımlar kullandığı ve reklamlarının kalitesinin bu sayede ilerlediğini söyleyebiliriz. Eski kullanımlarda organik aramaların hemen solunda duran reklamlar biraz karışıklık içerebiliyordu. Görünüm açısından kullanıcıların tüm linklere tıklamaya çalıştıklarını biliyoruz. Günümüzde artık açıklama bölümleri okunuyor ve kullanıcı daha çok ilgilendiği sitelere yönlenmek için tıklamalar yapıyor. Çevrim içi Google reklamlarının getirdiği yenilikler farklı dinamiklerin de kullanımlarını devreye sokuyor. Örneğin daha güzel bir görünüme kavuşulması sonrası kullanıcılar ekranda daha az sayfa gördükleri için daha sakin kararlar vermeyi uygun buluyor. Belki de ilk sayfada onlarca mavi ve sarı renklerle bezenmiş linklerin görünümü kullanıcıları hemen karar vermeye itiyordu.
Adwords Danışmanlığı
Adwords danışmanlığı, reklam sistemlerinin güncel ve yararlı bir çok yenilikte hızlı iyileştirmeler yapılması sonucu popüler olmuştur. Hızla değişen teknoloji katmanlarında reklamların etkin bir şekilde gösterilmesi gün geçtikçe zor bir iş haline büründüğü için çevrim içi reklamlarda uzmanlarla yapılan iş birliği artmıştır. Bu alanda reklam danışmanlığı yapabilenler Google’ın sunduğu sertifikaları almış kişiler olabileceği gibi partner web şirketleri de olabilir. Reklam danışmanlığı yaptırmak istediğinizde sadece reklamlarınızı yöneten kişilere bağlı kalmıyorsunuz. Reklam yönetimi sayesinde ilerleyen ve her adımı takip eden uzmanlar tarafından en yeni güncellemeleri reklamlarınıza ekleyebilirsiniz. Birkaç sene öncesine kadar reklamlarınızı kendiniz yapabilir ve başarılı sonuçlar alabilirdiniz fakat yüksek bütçelerle çalışıyorsanız veya tecrübeniz bulunmuyorsa destek almanızı tavsiye ederiz.
Reklamlarınızı yönetirken Google’ın ücretsiz sunduğu eğitimleri çalışarak destek alabilirsiniz. Anlık sorularınıza cevap alabileceğiniz bir ekibe bağlanabilirsiniz fakat sitenizdeki sorunlar gibi aksaklıklarla ilgili destek alamazsınız. Bu noktada yapmanız gereken problemlerinizi kendi başınıza çözmek olacaktır. Google reklamlarını yönetirken bir uzman yardımı ile çalışmanın en büyük avantajı, onların sürekli ve büyük bütçelerle çalışıyor olmalarıdır. Bu avantajlı durum genelde geçerli olsa da reklamlarınızla sürekli ilgilenmeyen uzmanlar içinse geçerli değildir. Eğer anlık yüzlerce aramanın yapıldığı bir sektörde çalışıyorsanız reklamlarınızla ilgili raporlamaların ve geliştirmelerin günlük yapılmasını tavsiye ediyoruz. Aksi takdirde yapacağınız reklam çalışmaları boşa çıkacak ve yada gereken dönüşümü almanız zor olacaktır. Adwords çalışmalarını kullanarak neredeyse tüm çevrim içi reklamcılık stratejilerini kullanabilirsiniz. Anahtar kelimelere göre, kitlelere göre, demografik özelliklere göre ve daha bir çok parametreyi kullanarak reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.
Adwords Danışmanlık Ücretleri
Google reklamları danışmanlık ücretleri için tavsiye edilen komisyon bedeli reklam bütçenizin aylık %20’si kadar olmaktadır. Bu durum firmalar ve danışmanlık veren kişilerin sağladığı hizmetlere göre değişkenlik göstermektedir. Bazı firmaların her bütçe ile çalışmadığını duyabiliyoruz. Bu durumda oldukça normaldir çünkü reklam çalışmalarınız başlamadan önce;
- Kelime araştırması
- Bütçe değerlendirmeleri
- Rakip çalışmaları
- Metin ve görsel tasarımları
gibi bir çok araştırma ve hizmet üretimi yapılır. Eğer ilk aydan sonra çalışmayı bırakırsanız veya düşük bütçelerle çalışmak isterseniz bazı durumlarda şirketler sizlere önerilerde bulunmak isteyebilir. Bu sebeple her firmanın çalışma koşullarını özel olarak dinlemenizi tavsiye ederiz.
Yapılan çalışmalarda İdemarket olarak firmaya özel analizler ve sektör rekabet raporlarını aylık yada anlaşılan süre zarfında sunabiliyoruz. Şirketinizin satış ekibine de dijital reklamlarla ile ilgili eğitimler verebiliyoruz. Rekabet analizleri veya firmalarla ilgili analizler gelecek dönemlerde sizlere yarar sağlayacağı gibi firmanız ile ilgili dijital büyüme raporları düzenlemenize de olanak sağlar.