Google reklam tıklama ücretleri belirlenirken; kelimenin popülerliği ve dolayısıyla rekabet, kelime için rakipler tarafından verilmiş ücretlendirme gibi bir çok kriter etki eder. Google Adwords, Maksimum Tıklama Başına Maliyet (maks. TBM) olarak adlandırılan değer ile her kelime için tıklama başına maksimum vermek istediğiniz bedeli yazabilirsiniz. Her kelime için ayrı ayrı TBM belirleneceği gibi bir kampanya içerisinde yer alan kelimeler için de maks. TBM belirlenebilir.
İstenilirse bu maksimum değerlendirmeler belirlenmeden otomatik reklam ücretlendirmesi şeklinde Google Ads sisteminin otomatik reklam ücretlendirmesi için biçeceği değerlendirmeleri kullanabilirsiniz. Bu durumda Google Ads sitenize ziyaretçi alabilmeniz için günlük bütçenizi potansiyel müşterileri hedefleyecek ölçüde kelimelere bölecek ve sitenizdeki davranışlara ve rakiplerin davranışlarına göre sürekli olarak güncelleyecektir.
Google reklamları tıklama ücretlerini belirlerken ilk sayfa teklifinin altında teklif vermemeniz önerilir. Eğer manuel kelime başı maliyet belirlerken, ilk sayfa tekliflerinden az bir teklif verirseniz reklamlarınız büyük olasılıkla yayınlanmaz veya ilk iki sayfada görünme olasılığı oldukça düşük olur. Bu durumda ise o kelimede sitenize yeteri kadar trafik alamaz ve potansiyel müşterilerinizi kaçırırsınız.
Google Ads reklamları ile firmanız için istediğiniz tıklama limitini ve günlük bütçeyi belirleyebilir ve kampanyalarınız belirli bir tarihe ulaşana kadar harcama yapabilirsiniz. Bu durumda ajansınızdan kelimeleriniz ve firmanız için ortalama bir tahmin alıp bütçeniz kadar harcama yapabilirsiniz. Google’da reklam vermek için herhangi bir alt harcama limiti bulunmamaktadır. İstediğiniz reklam bütçeleri ile harcama yaparak sitenize ziyaretçi alabilirsiniz.
Google Reklam Tıklama Ücretleri Nasıl Belirleniyor?
Tıklama ücretleri belirlenirken belirlenen maksimum TBM fiyatlarının biraz aşağıda değerler üretmesi için reklam kalite puanının yüksek olması gerekir. Reklam kalite puanı, kelimelerin açılış URL değerleri, kelimeler ve içeriğin uyumuyla belirlenir.
Reklam kalite puanı 0-10 arasında bir değer alır ve anahtar kelime planlayıcı özellikleri ile reklam kalite puanlarını görebilirsiniz.
Bugünlerde Google Ads olarak isim değiştiren Google Adwords teknolojisinin 2015 yılında Google I/O etkinliğinde o zamanlardan günümüze nasıl bir alt yapı çalışması ile geliştirildiğine dair izler görmek mümkündür.