Ücretli reklamlar bilinmesi gerekenler ile ilgili bir çok değişken ve içerik bulunuyor. Hangi platforma reklam verdiğiniz ve buralardan ne kadar geri dönüş elde ettiğiniz ile ilgili doğrulamalar sizin her zaman daha verimli bir iş üretimine sahip olmanızı sağlayacaktır. Reklam giderlerinin artmasıyla birlikte büyüyen iş ortamlarında üretim kalitesi de aynı oranda artarsa işletme çok kısa sürede bir büyümeye ulaşacaktır.
Ücretli reklamlar (Paid Ads), genelde kullanıcıların belirli bütçeler belirleyip sonrasında kendi web sayfalarına veya telefon numaralarına yönlendirme yaptıkları tanıtımları kapsıyor. İnternet üzerindeki ücretli reklamlar ise genelde; Google reklam sistemleri olarak bilinen Adwords, sosyal medyada belirli bir hedef kitle odaklı yapılan Facebook reklamları veya bir çok web sitesi ile anlaşmalı yayıncı barındıran özel reklam kuruluşları üzerinden yapılmaktadır.
Ücretli reklamlar bilinmesi gerekenler
- Web siteniz için ücretli bir reklam modeli kurgularken reklamlarınızın kalitelerini ölçümleyin. Örneğin 100 TL harcama ile hiç bir telefon araması almamışsanız bunun nedenlerine dair araştırmalar yapın.
- Bir web sitesinin internet üzerindeki sanal mağazanız olduğunu unutmayın. Orayı ilk defa ziyaret eden kişi mutlaka ürününüz ve markanızla ilgili detaylı bir bilgi sayfası ve kolay erişim isteyecektir.
- Hangi reklam kanalında reklam yapmalıyım gibi keskin ayrımları süreç yönetiminde kararlaştırın. Yani Facebook mu Twitter mı yoksa Adwords reklamları mı gibi kararsızlıkların cevabı reklam raporlarınızla yanıt alacağınız cevaplar olacaktır.
- Bütçeyi neye göre belirlemeliyim gibi sorularla çok zaman harcamayın. Mümkün olduğu kadar farklı reklam tipleri ve bütçeleri ile küçük denemeler yapın. Faydalı olduğunu gördüğünüz kampanyaların bütçelerini yava yavaş artırın.
- Eğer ilk defa ücretli reklam sistemlerini kullanmıyorsanız daha önceki tecrübelerinizden mutlaka yararlanın. Biliyoruz ki bir çok firma geçmiş yıllarda yaptıkları reklamların raporlarını yeni dönemlerinde kıyaslama aracı olarak kullanmıyor.
Adwords reklamı yaparken belirlediğiniz günlük bütçe bitene kadar ilk sayfada kalabilirsiniz. SEO çalışması yaptırdığınızda ise uzun bir süre organik sonuçlar arasında yer alabilirsiniz.
Hanginizin işin için daha öncelikli olduğuna karar verirken ise bir reklam veya pazarlama ajansından destek almanızı öneririz. Idemarket olarak reklam çalışmalarına başlayan firmalara önerimiz, sektörlerine ve reklam bütçelerine uygun olarak sistemli bir program hazırlamalarıdır. Bazı hizmet ve ürünler ihtiyaç anında bazıları ise marka tanındıktan sonra satın alınma potansiyeline sahip olabilir. Çok uzak gelecekte müşteriye dönüşme ihtimali olan kişiler de bir firma için değer teşkil eder fakat kısa sürede alışverişe dönme ihtimali daha yüksek kitlelere uygulanan reklamlarla doğru harmanlanırsa reklamlar daha sürdürülebilir bir hal alır.