Google Ads reklamları 2018 yılında hayatımıza girdi. Daha önce Google Adwords olarak bildiğimiz Google’ın reklam sistemi artık Google Ads adıyla çalışmalarını yürütüyor. Google Ads reklamı vermek için ajans kullanan kişiler genellikle reklam sistemlerindeki detaylı kullanımın getirisini tahmin eden kişiler oluyor. Google Ads reklamını başarılı bir şekilde yürütmek için veri analizi ve içerik üretme çalışmalarının sistemli bir şekilde yapılması gerekiyor. Aksi durumlarda kaçan trafikler ve yanlış yorumlamalar işlerin zarara yol açmasına veya yeteri kadar kâr getirmemesine sebep oluyor.
Google Ads sistemine reklam vermek için aylık bir bütçe belirlemeniz ve kendinize bir dijital reklam ajansı seçmeniz yeterli olacaktır. Ücretli reklamlar olarak tanımladığımız ekosistemin bir üyesi olan Google Ads diğer reklam platformlarından daha iyi bir analiz deneyimi edinmenizi sağlıyor.
Neden Google Ads Reklamı Kullanmalıyım?
Diğer reklam sistemlerini zaten kullanıyorum Google Ads kullanmalı mıyım? İşte bu soru her gün yüzlerce işletme sahibinin kendisine sorduğu ve kararsız kaldığı cevaplarla karamsarlığa düştüğü sorulardan bir tanesi. Eğer bir çilingirseniz dükkanıza gelen kişiler size ihtiyaç duyduğunda gelecektir. Örneğin internette en yakın çilingiri arayan kişi büyük ihtimalle kapıda kalmıştır. Bu kişiye sosyal medya reklamları ile ulaşmak neredeyse imkansızdır. Google Ads sistemi ise bu tarz bir arama yapan kişiye kendi bölgenizde ulaşmak için en etkili yöntemdir.
Daha detaylı bir örnek vermeme izin verin. Bir çiçekçi dükkanı işlettiğinizi düşünelim. Sosyal medya reklamları ile ulaştığınız kişiler gelecek günlerde çiçek göndermek için sizi kullanabilir. Yakınlardaki bir özel günü tanıtmak için sürekli olarak sosyal medya reklamlarını kullanabilirsiniz. Bu reklamlar sizin potansiyel müşterilerinizi artırmanıza ve yakın dönemde çiçek gönderecek kişilerin sizi tercih etmesine neden olacaktır. Google Ads reklamları ise o an çiçek göndermek için internet araştırması yapan kişilerin önüne çıkmanızı sağlayacaktır.
idemarket ile buradan Google Ads sistemini kullanmak istersen link ile anasayfamızı ziyaret etmen yeterli olacaktır. Google reklamları ücretli reklamlar olarak bilinen ekosistemin en çok kullanılan üyesidir. Bu sayede internet trafiğinizi ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Google Ads Reklamları Nasıl Verilir ?
Google ads reklamları nasıl verilir öğrenmek için etkili kullanmayı öğrenmeniz gerekiyor. Etkili kullanmak için ise firmanın hedeflerini ve potansiyel müşterilerini iyi tanımlamak gerekir. Youtube ads ve görüntülü reklam ortaklığı sayesinde Google reklam sistemini kullanarak binlerce kişiye bir iki saat içerisinde mümkündür. Bu erişimi ise satışa dönüştürmek bu kadar kolay bir yol planı değildir. İyi bir satış hedefi veya marka bilinirliği elde etmek için reklam stratejilerini marka için günlük olarak takip etmek gerekir. Arama ağı reklamları Google arama sonuçlarında gösterilen google ads reklamları olarak bilinir. Bu mecralardan günlük alınan trafiklerde çok büyük değişimler olmaz fakat satın alma hacmi yüksek olan kullanıcılar genellikle bu mecradan siteye giriş yaparlar.
Görüntülü reklamcılıktan gelen kullanıcılar ise çok yoğun bir trafik sağlarken genelde daha az bir satın alma grafiği sergiler. Bu tanım sizi merakta bırakmasın. Aslında yüz binlerce kişiye ulaşıldığını düşündüğümüzde elbette doğrusal bir satış grafiği yakalamak mümkün değildir fakat bu grafik izlencesi bir veri analizi çalışması ile birleştirilirse doğru hedef kitleye ve dolayısıyla çok büyük satış grafiklerine ulaşmak mümkün olacaktır.
Veri analisti ile çalışan bir ajans ve düzenli içerik üretimi ile desteklenen reklamları Google Ads Reklamlarını etkili olarak kullanmanızı sağlar.
Google Ads Reklamları Fiyatları
Google Ads Reklamları her bütçe için çalışır fakat doğru fiyatlandırma için ajansın önerisini dikkate almanız gerekir. Reklamınızın daha iyi bir konumda ve daha çok ziyaretçi getirecek şekilde ayarlanması sağlanırsa satışlarınız da o derece artacaktır. Çok az trafik çeken reklamlar genelde iyi bir istatistik analizi yapamamanıza neden olur. Eğer verimli bir internet reklamı kullanımı isterseniz ajans önerilerini dikkate alınız. Bir örnekle bu önerilerin önemini anlatmaya çalışalım. Diyelim ki “bodrum butik otel” gibi bir kelimeye reklam vermek istiyorsunuz. Bu anahtar kelimenin tıklama başı ücretlendirmesi 8.55TL olsun. Bu anahtar kelimeye reklam verenlerin sayısı ise 12 firma olsun. 12 firmanın yöneticilerinin ve reklam verenlerinin sizin reklamınıza tıklaması sonucu ortalama maliyetiniz 200TL civarında olabilir. Dolayısıyla 200TL civarında bir ödeme yaptığınızı ama iyi bir etki almadığınızı düşünebilirsiniz fakat bu yanlış bir değerlendirme olacaktır. Bu sebeple her reklam bütçesi ve süresi ile random çalışmalar üretmek internet reklamlarını verimli kullandığınız anlamına gelmiyor.
İdemarket internet reklamları ekibi olarak her sektöre ve markaya özel bir analiz çalışması yaparak internet reklamları kampanyasını başlatıyoruz. Bu analizleri yaparken kendi üretimimiz yazılımlar ve dünyanın önde gelen markalarının yazılımlarını kullanıyoruz. Bu sayede Google Ads Reklam Fiyatlarını bütçeniz için optimize ediyor ve rakiplerinizden daha iyi bir pazar payı almanız için yapmanız gerekenleri size listeliyoruz.
Google Ads Reklamları Kimler İçin Önerilir
Google Ads reklamları tüm sektörlerden küçük veya büyük firmalar için önerilir. Çok az firma için burada istisnalar bulunur. Örneğin piyasada bir örneği olmayan krem ürettiğinizi düşünelim. İnsanların sizi bulması için arama ağı reklamı yapmanın çok fazla anlamı olmayabilir. Sizin kreminiz ve markanız yeni olduğu için insanlar sizi bulamaz. Bu durumda Google Ads Reklamlarından yüksek bir performans alınmaması sizi karamsar bir yaklaşıma sürüklemesin. Eğer Google Ads sisteminin doğru optimizasyonunu ve reklam seçeneklerini kullanırsanız oldukça yüksek satış grafikleri yakalamanız mümkün olacaktır. Bu satış grafiklerini kullanarak daha iyi bir strateji elde ederseniz, reklama yaptığınız harcama ve geliriniz arasında sistemli bir artış yakalayabilirsiniz.
Reklam maliyetlerinin yatırım olarak geri gelmesi ROI (return of Investment) olarak tanımlanır. Bu maliyetleri belirlerken bir ajanstan yardım almanız önemlidir. Google Ads reklamları kullanan kişiler pazarda uzun vadeli bir getiri elde ederler. Örneğin firmanızı bugün bulan ama başka bir tercihte bulunan kişiler yakın zamanlarda sizi de deneyecektir. Bir butik otel için örnek vermek gerekirse, kullanıcılar belirli bir lokasyondaki bir kaç oteli listeler. Tercihlerini yaptıktan sonra rezervasyon işlemini gerçekleştirirler. İşte bu noktada tercih edilmeyen oteller de şanslarını tamamen kaçırmış sayılmaz. Remarketing gibi reklam teknikleri kullanarak ilerleyen günlerde otelin farklı servisleri tanıtılabilir. Bu sayede artık yakınlarda olduğunu bildiğiniz kişileri otelinize farklı bir servis için bile davet edebilirsiniz. Mail listenize eklediğiniz kişilerde gelecek tanıtımlarınızda büyük olasılıkla sizi ziyaret edecektir.