Google reklam vermek istiyorum diyen on binlerce kişi Google’da reklam vermek ve işletmelerinin web sitelerine anında bir çok ziyaretçi almak için çaba gösteriyor. Reklam vermek isteyenlerin sayısının sürekli olarak artması ve artık klasik pazarlama yöntemlerinin azalması sebebiyle internet üzerinden satış yapma imkanı tanıyan platformlardaki rekabet de artıyor.
Öyle ki bir işletme sahibi yaklaşık beş yıl kadar önce herhangi bir arama sonucunda tek reklam veren olabilirken günümüzde reklam veren sayısının tek olduğu bir arama sonucu neredeyse bulunmuyor. Yine de bu yaklaşım kötümser bir satış tablosu çizmiyor. Rekabetin artması reklam verenler için negatif bir parametre olsa dahi kullanıcı sayısının artması, internetten alışverişin artması gibi sebepler artan rekabetten daha hızlı gelişmiştir.
Google’da reklam vermek isteyenler genellikle ihtiyaç anında kullanıcılara ulaşmak istemektedirler. Örneğin; evine anahtarını kaybettiği için giremeyen Kaan, arkadaşına çiçek göndermek isteyen Buse, halı sahada giymek için forma almak isteyen Mehmet reklam verenlerin ulaşmak istediği kişiler olabilir.
Google reklamı vermek isteyen bir işletme sahibi web sitesinin işletmesini yalın bir şekilde tanıttığından emin olmalıdır. Bu yalınlık hem hizmetlerini anlatırken kullandığı dilde hem de ürünlerini listelerken kullandığı görsellerde ilk bakışta göze çarpmalıdır. Aksi taktirde kullanıcıların ilgisini çekmeyen bir içerik üretilmiş olacak ve siteye gelen ziyaretçi menüleri yada istediği ürünleri bulmaya çalışmayacaktır. Başka bir siteye geçiş yapması çok kolay olan ziyaretçi sitede istediğini bulamadığında hemen benzer davranışlar gösterir.
Google reklam vermek istiyorum, nasıl yapabilirim?
Google reklamı vermek isteyen bir kişi iseniz, işletmenizin internette görünür olmasının faydalarını tahmin eden bir işletmeci olduğunu düşünebiliriz. Nasıl birebir pazarlama stratejilerini uygulamak satışlarınızı artırırken uyguladığınız internet reklamları stratejileri de satış oranlarınızı hemen yükseltmenize yardımcı olur.
Bir çok işletme sahibi yeni bir satış kitlesi bulmanın zor veya maliyetli olduğunu düşünüyor fakat internet reklamlarının en büyük özelliği istediğiniz bütçeyi belirleyebilmektir. Düşük reklam bütçeleri ile reklam verip ilerleyen zamanlarda bunu yükseltebilirsiniz. Klasik reklamlarda mutlaka bir minimum bütçe sınırı varken Google reklamları olarak adlandırılan Adwords sisteminde bir minimum bütçe olmaması satışlarınızı artırmak için benzersiz bir avantajdır.