Keyword Planner Kullanımı

Keyword planner kullanımı özellikle e ticaret siteleri için oldukça önemlidir. Kelime planlayıcısı kullanımı seo ve Adwords için etkili bir strateji belirteci olabilir. Keyword planner Adwords arama ağı hedefli reklamlarda Adwords uzmanları için işlerinin ilk adımını temsil ediyor. Seo için de durum bundan farklı değildir. Seo uzmanları açısından da keyword planner kullanımı oldukça önemlidir.  Uzmanlar tarafından genellikle “en çok” olan parametrelere odaklanılsa da bunun tersine odaklanmak isteyenler için harika bir araç olduğunu söylemekte fayda var.

Adwords için Keyword Planner Kullanımı

Adwords kampanyasına başlarken; hangi sektör, hangi marka, hangi büyüklükteki firma olursa olsun ilk hedef keyword planner ile etkili bir kelime bulutu oluşturmaktır. Kelime bulutu oluştururken mümkün olduğu kadar fazla kelime seçmeniz, hedef kitlenizden daha fazla kişiye ulaşma olasılığınızı yükseltir fakat kampanya çalışmalarınızda daha dikkatli olmanızı gerektirir. Sadece Antalya ili içerisinde özel taşımacılık yapan bir tur şirketiniz olduğunu düşünelim. Aklınıza ilk gelen kelimelerden biri “Antalya tur şirketleri” olabilir. Her aklınıza gelen kelimede arama motoru üzerinde arama yapmanız ve kelimelere göre; reklamların, organik aramaların ve içeriklerin değişimini izlemek zaman alacaktır. Bu sebeple Keyword Planner ile yeni anahtar kelime fikirlerine ulaşabilir ve onları Adwords hesabınızın kalite puanı sebebiyle uygun kampanyalara yükleyebilirsiniz. Ayrıca ileri düzey kullanımlarda ikame kelime seçimi yaparken de etkili bir araç olarak kullanılır. Keyword planner aracının Adwords kampanyası için sağladığı avantajlar:

  • Sizin veya rakiplerinizin henüz farkında olmadığı arama terimlerine ulaşırsınız
  • Kelime listeleri yaparak Adwords hesabınızdaki kampanyaları daha etkili yönetirsiniz
  • Arama trendleri ve hacimleri hakkında bilgi edinirsiniz
  • Maliyetler ile ilgili çıkarımlar yapmanıza yardımcı olur
  • Lokasyon, dil ve reklam ağları üzerindeki etkiyi ölçersiniz
  • Rakiplerin marka bilinirliği ile ilgili ölçümler yaparsınız
  • Servislerinize en uygun arama kelimelerini seçersiniz
  • Tavsiye edilen PPC(tıklama başına ödeme) fiyatlarını öğrenirsiniz
  • Bütçenizi harcamaya başlamadan ortalama maliyetler ve tıklamalar hakkında bilgi sahibi olursunuz
Adwords Planner Kullanımı İçeriği
Adwords Keyword Planner Kullanımı
keywords planner adwords kullanımı
Keyword planner kullanımı idemarket blog
adwords danışmanı antalya
Antalya tur adwords danışmanı

SEO için Keyword Planner Kullanımı

SEO çalışması yaparken yapılması gereken ilk işlem kelimelerin arama hacimlerine yönelik  araştırmalar olmalıdır. Seo çalışmasının zorluk parametrelerinden biri olan arama hacimlerine ilişkin verilerin yanı sıra ikame kelimeler ve hedef kelimelerin seçimi gibi bir çok karar Keyword Planner yardımı ile veriliyor.

Örneğin ilk sayfada olmak istediğiniz kelime “saç ekimi, saç ekim” gibi birbirleri ile aynı anlama gelen fakat farklı hacimlere sahip kelimeleri içerebilir. Benzer durumlarda karar vermek için en yüksek hacime sahip olan kelimelere odaklanılır. Seo için web sitesi standartlarını yükseltmeye geçmeden önce kelime seçimi en önemli aşamadır. Ayrıca kelimelerin kombinasyonlarından yeni arama terimleri oluşturulabilir. Keyword planner aracının seo için sunduğu avantajlar:

  • Doğru kelimeye odaklanmanızı sağlar
  • Rakip firmalar ve trafikleri hakkında bilgi verir
  • Sitenizdeki içerikleri düzenlerken önem sıranızı belirler
  • Uluslararası seo çalışmalarında kullanılan en önemli araçlardan biridir
  • Farklı bölgeler üzerinde hedefleme yapmak için fikir almanızı sağlar

İdemarket SEO Analiz Araçları

İdemarket olarak bünyemizde kullandığımız dijital pazarlama araçları ve scriptler sayesinde rakiplerin stratejilerine yönelik çıkış yolları ve optimizasyon fikirlerini Keyword Planner verileri ile birleştirdiğimizde benzersiz bir başarı grafiği ortaya çıkarıyoruz. Firmamızda geliştirilen ve her sektörün önde gelen uzmanlarından aldığımız fikirler ve İdemarket ekibinin geliştirmeleri ile ortaya çıkan Analiz Araçları Keyword Planner verileri açısından değerlendirildiğinde çalışma zorluğu hakkında daha iyi bir tahmin yapılması sağlanıyor.

Keyword Planner Adwords’ün ilk araçlarından ve en çok kullanılan araçlarındandır. Özellikleri değişse ve yenilense de temel yapısı hep korunmuştur. Her internet kullanıcısının kolayca kullanacağı bir ara yüzü ve anlatım dili vardır.

Yazar: Burak Berber