Dijital Pazarlama Teknikleri

Dijital pazarlama teknikleri ile yakından ilgilenen İdemarket, dijital pazarlamanın en önemli ve ilk adımının veri analizinden geçtiğine inanıyor. İdemarket olarak geliştirdiğimiz yazılım projelerinde, tanıtım aşamasında dijital reklamcılığın anlaşılmadığını düşünüyorduk. Tanıtmak istediğimiz yazılımlar veya geliştirdiğimiz paket programlar istikrarlı bir satış grafiği izlemiyordu. Şirket olarak önemli olan satış tekniğinin yazılım projeleri için dijital pazarlama kanallarından geçtiğine inanıyor fakat bu konuda yeterli bir donanımla ihtiyaçlarımızı cevaplayacak uzmanlar bulmakta zorlanıyorduk. Dijital pazarlama trendlerine ve uygulamalarına merak ilk olarak bu şekilde, kısacası ihtiyaç kaynaklı başladı.

Sektörde halen farklı düşünceler ve kulaktan dolma tekrarlar mevcut olsa da en çok ayrım yaşandığı konular giderek belirginleşiyor. Ciro olarak yüksek gelirli diyebileceğimiz ajanslar, marka etkisini maksimum düzeye çıkarmaya ve öykülere odaklanıyor. Çoğu orta ölçekli ajans veya freelance  danışmanlar ise net cevaplar vermeyerek işi ortada gösteriyor ve güven kazanmaya çalışıyorlar. Şöyle ki kimse bir arama motorları çalışması başarısı için garanti veremez fakat aylık arama hacmi çok düşük olan, rekabetin yok denecek kadar az olduğu kelimelerde dahi başarıya ulaşamamış çalışmalara tanık olduk. Raporlarda yapıldığı belirtilen çalışmaların aslında hiç gerçekleşmediği yada zamanında gerçekleşmediğine şahit olduk. İdemarket olarak yaptığımız çalışmalarda dijital pazarlama platformlarını bir bütün olarak görüyoruz. Sosyal medya yönetiminden, viral tanıtımlara, iş analizlerinden, ücretli reklam yönetimine kadar her alanı bir bütüne fayda sağlayacak şekilde programlıyoruz. Planlı ve düzenli olarak ilerleyen projelerde çok fazla müşteriye hizmet vermeyi değil. Belirli müşterilere maksimum faydayı kazandırmaya odaklanıyoruz. Geçmişte çalıştığımız; turizm, nakliye, pırlanta, araç kiralama gibi sektörlerdeki önde gelen firmalarla başarıya ulaşmamızın tecrübesini her işte uygulamaya devam ediyoruz. 2o yılı aşan sektör deneyimimizle pazarlamanın, üretim aşamasından itibaren düşünülmesi gerektiğine inanıyoruz.

Dijital Pazarlama Teknikleri

Dijital pazarlama teknikleri aslında her bir alanda yapılan çalışmaların çözümlenme methodları olmalıdır. Yani bir e mail pazarlama yapıyorsanız bu bir teknik değildir. E-mail marketing bir dijital pazarlama kanalıdır. İsime özel postalar göndererek veya isimlerden gelen cevaplara anında otomatik yanıtlar göndererek marketing yapmak ise bir tekniktir. Dijital pazarlama sektöründe akademik bilgilerden yararlanarak çalışmalar elde elde etmek oldukça uzun ve meşakatli bir yol izlemeyi gerektiriyor. Bu sebeple genelde sizlerden alınan ücret karşılığı yapılan hizmet her firma ve sektör için aynı uygulamaların kopyalanması çalışmaları olabiliyor.

Yazar: Burak Berber