Youtube reklamı vermek, kanalın tanıtımını yapma veya belirli kanallarda tanıtım yapmak Google Ads reklam sisteminin özelliklerinden bir tanesidir. Youtube reklamları ile istediğiniz bir hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Ayrıca youtube reklamlarını kullanarak belirli kelimeleri aramış olan kullanıcılara ve kullanıcılara benzer başka kullanıcılara da ulaşmanız mümkün. Youtube Reklamı verirken bir çok seçenekle kullanıcılara ulaşmak mümkün.
Yukarıda görselde görünen reklam seçenekleri markaların hedeflerine ulaşmak için kullandıkları alt yollar olarak tanımlanır. Örneğin bir video reklam kampanyası oluşturmaya karar verdiniz. Atlanabilir reklamlar, atlanamaz reklamlar, bumper reklam gibi reklam yerleşimleri video etkileşimleriniz için tercihleri içerisinde barındırır. Bir örnek vermek gerekirse, eğer video içerisinde vermek istediğiniz mesaj biraz uzunsa “Non-skippable in stream” türündeki reklam erişim seçeneğini kullanmanız önerilir. Eğer dikkat çekici bir slogan ve görsele sahipseniz Youtube içerisinde yer alacak Bumper reklam kullanmanız önerilir.
Youtube içerisinde reklam verirken, Youtube’da oluşturulmuş bir kanalınız olması önerilir. Bu reklamlar sayesinde daha fazla kişiye erişebilir ve daha çok etkileşim alabilirsiniz. Eğer kullanıcılarınız içeriklerinizle etkileşime geçiyorlar ise doğru bir içerik stratejisi kurguladığınızı rahatlıkla söyleyebiliriz.
Google Adwords Danışmanlığı servisi içerisinde verilen Youtube reklamcılığı çalışmasıyla aynı gün içerisinde binlerce kullanıcıya ulaşmanız mümkün. Peki görüntülü reklamcılık veya sosyal medya reklamcılığı veya arama ağı reklamlarına ayırmanız gereken bütçeyi nasıl belirleyeceksiniz. İşte en fazla sorulan sorulardan bir tanesine örnek.
Youtube Reklamı Vermek İsteyenler için Tavsiyeler
Youtube reklamı vermek veya bir ajansla çalışmak isteyen Youtuber veya işletme sahipleri için unutulmaması gereken önerilerden bazılarını hatırlatmak istiyoruz.
- Reklama çıkacağınız içerik asla kullanıcıları sıkmamalı. Başka bir markaya çağrışım yapmamalıdır.
- Eğer pazarda bilinmeyen bir ürün veya hizmet tanıtımı yapılıyorsa mutlaka kullanıcı deneyimlerinin aktarıldığı video kullanılmalıdır. Aksi taktirde sizin de sıkılarak bitmesini beklediğiniz reklamların yaratıcısı olmuş olursunuz.
- Reklam servislerini kullanırken mutlaka hedef kitlelerinizi not edin. Bir kampanya sonucunda iyi bir dönüşüm alamamış olabilirsiniz. Önemli değil, bu durum Youtube reklamların iyi bir dönüşüm sağlamadığını göstermez. Daha iyi bir kitle için başarısız kitle yönetimlerini kullanın.
- Site içi kurulumlarda mutlaka video tanıtımlardan gelen kullanıcıları ayrı bir parametre ile ölçümleyin.
- Youtube kanalınızda viral bir büyüme olup olmadığını kontrol edin.
- Video reklamınız devam ederken yeni içerikler oluşturun ve reklamın yeni içeriklere katkısını ölçümleyin
- Youtube hem bir sosyal medya hem de bir arama motoru özelliği taşımaktadır. Bu sebeple bu mecrada her zaman düşük bütçelerle de olsa bulunmaya çalışın.Youtube idemarket kanalımızda oluşturduğumuz içerikleri takip edebilirsiniz.
Organik olarak Youtube kanalınının tanıtımını yapmak isteyenler Youtube SEO yazısını okumalıdır.