instagram reklam verme profesyonel taktikler

Instagram reklam verme profesyonel taktikler ve stratejilerini açıklamaya çalışacağımız yazımız içerisinde birçok ücretsiz tekniği deneme fırsatınız olacak. Bir instagram reklamını kendiniz mi yapmalısınız yoksa bir profesyonelden yardım mı almalısınız, bu yazıdan sonra karar vermeniz çok kolay olacak.

Instagram reklam verme işlemi için öncelikle bir instagram sayfası ve bu sayfanın işletme profili olması gerekiyor. Bir facebook sayfası ile bağlantı kurmanız daha iyi bir trafik elde etmenize yardımcı olacaktır. İnstagram reklamları yaparken stock fotoğraf denilen görseller yerine tamamen size ait olan tasarımlar kullanmaya dikkat etmeniz de önemli bir hatırlatma. Eğer şu ana kadar ki yönetiminizde birbirini tekrar eden paylaşımlarınız veya internette herkesin bildiği kopya sözler gibi içerikleriniz varsa bunları kaldırmanız gerektiğini de belirtelim.

instagram reklam verme profesyonel taktikler
bilim işleri büyütür

Instagram reklam verme profesyonel taktikler

  • 10 maddede profesyonel reklam taktikleri gibi uygulamaları unutun. Kimsenin tekrarı olmayın, sizleri zorlayan içeriklere değil, doğal bir şekilde üreteceğiniz içeriklere odaklanın.
  • Bu ay içerisinde acil satışa ihtiyacınız olabilir fakat sosyal medya için ürettiğiniz içerikler yıllar boyu internette kalacak bu sebeple birkaç satış fazla yapmak için satıcı kurnazlığı yapmayın. Mesleğinizle ilgili en can alıcı bilgileri müşterilerinizi bilinçlendirmek için kullanın.
  • Asla diğerlerini örnek vermeyin. Her satıcı başkalarının işlerini eleştirerek daha iyi bir konum yakalayacağını düşünür. Bu uzun vadeli bir satış stratejisi olamaz. Siz o ünlü telefon markasının diğer ünlü telefon markasını kötülediğini gördünüz mü? Eğer daha iyi olduğunuz bir özellik varsa bunu ön plana çıkarmanız yeterli olacaktır.
  • Şu ana kadar saydıklarımız içerik üretmenin en önemli köşe taşları. Peki neden içerik üretmeye odaklanmak bu kadar önemli dediğinizi duyar gibiyim. Eğer iyi bir içerik üretimi yapabilir ve kullanıcılarınızın içeriklerinize katılmasını sağlarsanız. Sizin reklamlarınız artık daha fazla tıklama alacak ve organik olarak daha çok kişiye ulaşacak.
  • Tüm bölgelere mi reklam vermeliyim yoksa bulunduğum bölgeye mi? Eğer kısıtlı bir bütçeniz varsa asla tüm ülke geneline reklam vermeyin. Yakın bölgeye vereceğiniz reklam daha iyi bir marka bilinirliğini elde etmenizi sağlar.
  • İçeriği hafife almayın. Unutmayın sadece bir iki saniyede kullanıcıların dikkatini çekmek zorundasınız bu sebeple reklam görselini herşeyin üzerinde tutun.
  • Video içerikleri mutlaka kullanın. Video içerikler daha fazla kişiye erişir ve firmanız hakkında daha çok bilgi vermenizi sağlar. Bu erişim için efsane nedenler saymaya gerek duymuyoruz. Video reklam daha dikkat çekicidir ve insanlar daha çok etkileşim kurduğu için daha çok kişiye gösterim fırsatı yakalarsınız. Yani Instagram videolara özel bir algoritma kullanmıyor, aman yanlış anlaşılmasın.
  • Dar bir bölgeyi hedefliyorsanız, bütçenizi aynı gün içinde kullanmaya çalışın bu durumda bazı etiketlerde daha iyi bir konum elde edersiniz.
  • İçeriklerinize mutlaka etiketler ekleyin fakat bu etiketler yüzbinlerce gönderinin olduğu etiketler olmasın. Küçük etiketler keşfedin ve içeriklerinizi bu etiketler için üretin.

Instagram reklamı verirken mutlaka bir sosyal medya reklam ajansı desteğine başvurun. Siz sadece bir hesabı yöneteceksiniz onlar yüzlerce hesaptan elde ettikleri tecrübeyi sizin için kullanabilir. Her zaman güncel instagram reklam bilgilerine ulaşmak isterseniz, instagram business blog sayfasını ziyaret etmeyi unutmayın.

Yazar: Burak Berber