Seo proje yönetimi yapılırken dikkat edilmesi gereken hassas noktalar hem iş teklifi alırken hem de iş sürecinde işinize yarayabilir. Bu sebeple genelde en çok sorun yaşandığını gördüğümüz aşamaları aktarmak ve çalışmalarınızda sorun yaşamamanız için bir yol rehberi oluşturmanızı sağlamak istedik. Seo proje yönetimi yapıldığında ilk izlenmesi gereken yol önerilen kelimeler ve kelime seçimleri olacaktır.
Kelime seçimlerinin yanlış yapılması aylarınızın ve bütçenizin yanlış yönlendirilmesine ve işten gereken verimi alamamanıza yol açacaktır. Bu sebeple seo proje yönetimi için dikkat etmeniz gereken ilk nokta kelime seçimlerinin firmanız ve rakipleriniz için stratejik açıdan değerlendirilip seçilmesi olacaktır. Eğer niche bir alanda çalışıyorsanız, seo stratejileriniz sadece belirli kelimelerde üst sıralarda bulunmak olarak da belirlenmemelidir. Domine edici çalışmalarla marketinizde gelecekte rakip olacak çalışmaların da bir nevi önünü kapatmanız yine sık başvurulan seo tekniklerinden birini oluşturmaktadır.
Seo Proje Yönetimi
Proje yönetiminde genelde şirketlere sadece raporların takibi düşse de kurumsal seo firmaları şirketler için de uygulanması gereken bir takım önerilerde bulunabilir. Bu öneriler içerik yönlendirmeleri olabileceği gibi şirket çalışanlarınızın yapabileceği organik katkılar olarak da sıralanabilir. Firmanıza ait sosyal medya çalışmalarını bir firma aracılığı ile yönetmiyorsanız. Seo ajansınızın üretmiş olduğu içeriklerin paylaşımı çalışmaların hızlanmasında önemli bir rol oynayacaktır. Proje yönetiminde bu tür dış çalışmaları yönetmeniz ve zamanlamanız seo çalışanlarınıza katkı sağlayacak ve işlerini hızlandıracaktır.
Seo firmasıyla tam hizmet olarak çalışıyorsanız bu tarz çalışmalar zaten firma tarafından yapılacaktır. Dolayısıyla takip etmeniz gereken bölümler sitenizin organik trafiğinin artıp artmadığı ile ilgili genel segmentler olacaktır. Bu aşamada Google Analytics gibi güvenilir aracıları kullanmanız çalışmalarınızın verimi için objektif bir değerlendirme yapmanızı sağlar. Google Analytics aracılığıyla sitenize gelen trafiğin de nerelerden geldiğine dair çıkarsamalarda bulunabilirsiniz. Bu çıkarsamalar zamanla hangi kelimelerden daha çok trafik çekebileceğiniz, yapılan çalışmaların yeterli olup olmadığı gibi soruları cevaplamanıza olanak sağlayacaktır. Google yada Bing gibi platformların yanı sıra benzersiz hizmetler veren Yandex araçları gibi analytic araçlarını da kullanmanızı öneriyoruz. Eğer seo firmanızın kullandığı istatistik araçları da mevcutsa bu araçların firmanız için kaydettiği verilerin bir dökümünü isteyiniz.